Dia Sumber kuatku

Dia Sumber kuatku

Friday, March 29, 2013

Bangkit bersama Yesus

Shallom,
Hari ini saya mahu menarik perhatian saudara/i untuk membaca mesej ringkas dari blog ini sebagai tatapan kita bersama dalam menjalani kehidupan sebagai orang percaya...Semoga, apa yang disampaikan disini dapat menjadi pedoman dan mengukuhkan iman kita untuk terus berjuang menjadi hamba Kristus yang sejati...

Sudah sekian lama blog ini sepi tanpa adminnya, iaitu saya sendiri...nah, kalau anda pelawat setia blog ini mungkin anda tertanya-tanya mengapa admin belum meng "update"/tidak ada post baru....saya mohon maaf untuk hal itu.....

Seperti anda, saya juga sibuk dengan tugasan harian, mengerah kudrat demi sesuap nasi (kata pujangga), namun, tepat hari saya kembali menjenguk ke blog ini hanya kerana mahu berkongsi teguran Tuhan buat saya.

Bagai mana mahu bermula ya?...terlalu banyak cerita yang ingin disampaikan, kadang2 boleh menimbulkan gejala "writer block...tapi demi anda..saya berdoa Tuhan mengiringi penulisan ini....

 Baiklah, ceritanya begini..sedang saya sibuk melayani internet sejurus menikmati sarapan pagi bersama teman2 sekerja, hati saya begitu terdorong untuk berdoa mengucap syukur sempena sambutan "Good Friday" (semalam)...Tapi, selayaknya manusia biasa yang suka bertangguh, saya lambat2 menanggapi dorongan itu, walaupun keinginan untuk berdoa begitu membuak dalam hati ketika itu...

Selang beberapa minit, ketika saya berniat untuk membaca novel kegemaran saya, Roh Kudus berkerja lagi dalam hati...meminta saya berdoa...kali ini rasanya begitu bersungguh dan mendesak! Namun, malangnya saya tolak lagi desakan itu...

Nah, ketika itulah saya diperingatkan bahawa semalamnya (semasa orang lain beribadah di gereja sempena Good Friday, saya sibuk melayan keletihan setelah pulang dari outstation ke luar bandar) jadinya, saya tidak berdoa langsung....Namun, Tuhan tetap menjaga saya tanpa gagal! masakan masih berlambat-lambat mengucap syukur!

"Mungkin Tuhan rindu bersekutu dengan saya..." kata hati saya!

Maka, bait2 ini muncul satu persatu di fikiran saya: "Apakah buku yang kau baca lebih menarik dari Aku, sehingga kau melambat-lambat waktu berdoamu?...Tutuplah dulu buku itu dan berdoalah..."

Kali ini langsung saya tutup mata dan mulai berdoa seperti biasa....( ayat2 doanya sama juga seperti yang selalu saya ucapkan)....

Hasilnya, seperti yang Saudar/i jangkakan; hati saya dipenuhi damai sejahtera dan sampai cerita ini ditulis, saya telah belajar untuk tidak membuang waktu dengan hal-hal yang remeh!Dahulukan Tuhan!!!kerana Dialah yang menghadirkan damai sejahtera dalam hati kita waktu susah mahupun senang...Dia jugalah yang menyertai ke mana pun kaki kita melangkah.

Saudara/i diluar sana, mungkin anda pernah/sedang mengalami hal yang sama dengan saya...suka lambat2! Tapi,mari berubah...bangkit bersama Yesus untuk tetap mendahulukan Tuhan dalam segala perkara dalam hidup kita!

Selamat membaca dan Tuhan memberkati :)

Admin






No comments:

Post a Comment